درحقیقت روغن نارگیل از سالهای اخیر به دلیل فواید و کاربرد های شگفت انگیز و خارق العاده ای که دارد نیز محبوبیت یافته است ، همواره در میان ادعاهایی که می تواند همه کارها را انجام دهد ، از حمایت از کاهش وزن تا کاهش سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر نیز کاربرد دارد .

بنابراین ، در همین راستا نیز بسیاری از تولیدکنندگان شروع به استفاده از روغن نارگیل در محصولات بسته بندی شده کرده اند و بسیاری از مردم از آن برای پخت و پز استفاده می کنند . معمولا  بسیاری از محصولات مانند غذاهای سرخ شده ، شیرینی ها ، شامپوها ، قهوه ، اسموتی ها حاوی روغن نارگیل هستند .

همواره در ژوئیه سال 2016 ، نتایج یک نظرسنجی در ایالات متحده نشان داد که 72٪ از مردم معتقد بودند که روغن نارگیل مفید است ، اما تنها 37٪ از متخصصان تغذیه با این نظر موافق هستند.

در مجموع روغن نارگیل حاوی بیش از 80٪ چربی اشباع است. برخی از متخصصان چربی های اشباع شده را با بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری ها مرتبط دانسته اند.

 

در این مقاله از nolano ، ما قصد داریم شما را با مزایا و فواید فوق العاده آن نیز آشنا کنیم و اگر باید روغن نارگیل را به عنوان ماده اصلی رژیم غذایی خود قرار دهید ، اطلاعاتی را درمورد آن نیز کسب کنید .

 

مزایای فوق العاده چشمگیر روغن نارگیل

در رابطه با مصرف آن نیز طرفداران ادعا می کنند روغن نارگیل مزایای مختلف سلامتی را فراهم می کند .

 روغن نارگیل

افزایش کلسترول خوب

در واقع اولین کاربرد موثر و عالی که می توان به آن نیز اشاره کرد ، MCT در روغن نارگیل است که ممکن است به حفظ حساسیت به انسولین نیز کمک شایانی کند .

به طور کلی مطلع هستیم که دو نوع کلسترول وجود دارد: لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد نیز هستند .

در حالت کلی به نظر می رسد HDL به کاهش سطح LDL کمک می کند ، و سطح بالای HDL ممکن است به تقویت سلامت قلب و عروق کمک کند. در همین راستا ، برخی از محققان استدلال کرده اند که تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط ​​(MCTs) ، یک جزء موثر در روغن نارگیل ، ممکن است به افزایش سطح کلسترول خوب کمک کند. شرکت کنندگان 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل دو بار در روز و به مدت 2 ماه مصرف کردند.

با این حال ، نتایج متفاوت بوده است. یک مطالعه کوچک در سال 2004 برعکس آن بود. بنابراین در تحقیق ، MCT رژیم غذایی باعث افزایش کلسترول بد خون در 17 جوان سالم شد . دانشمندان هیچ شاخص دیگری در مورد سلامت قلب را مطالعه نکردند . همچنین طبق بررسی های یک مطالعه دیگر در سال 2016 هیچ مدرک روشنی نشان نداد که روغن نارگیل از سطح کلسترول مفید یا مضر است.

اما با این حال ، یافته های منتشر شده در سال 2018 نشان می دهد که تأثیر روغن نارگیل فوق العاده بکر بر کلسترول ممکن است مشابه روغن زیتون باشد. ولی تاکنون نتایج بی نتیجه مانده اند و مطالعات بیشتری لازم است.

 

کاهش استرس

در اصل روغن نارگیل ویرجین ممکن است خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشد. بدین ترتیب، در یک مطالعه جوندگان ، به نظر می رسد استرس ناشی از ورزش و سرما مزمن را کاهش می دهد . محققان معتقدند که روغن نارگیل بکر می تواند در درمان انواع افسردگی مفید باشد .

 

کنترل قند خون

همچنین توجه داشته باشید که یافته های یک مطالعه حیوانی در سال 2009 نشان داد که MCTs موجود در روغن نارگیل ممکن است به حفظ حساسیت به انسولین کمک کند . غالبا این بررسی دریافت شده نیز در 29 مطالعه اثرات مفید خاص روغن MCT و نه روغن نارگیل را برای سلامتی ذکر کرده است.

با این وجود ، بررسی ها و تحقیقات دیگر نتایج مشابهی را پیدا نکرده اند . با این حال ، این مطالعه روی مینی خوک ها ، کالری بیش از حد ، رژیم غذایی پرچرب را که شامل چربی های هیدروژنه و فروکتوز زیاد نیز باشد ، مورد بررسی قرار داد.

 

موهای براق

در حقیقت برخی افراد هستند که از موهای کدر و کم حجم خود ناراحت هستند و به دنبال یک درمان عالی و موثر برای آن نیز هستند . بدین ترتیب ، در همین راستا ، محققان نیز برای افزایش درخشش و محافظت از آن در برابر آسیب ، روغن نارگیل را پیشنهاد می کنند . زیرا این روغن ممکن است بهتر از روغن های معدنی به پوست سر نفوذ کند.

با این وجود ، طی یک مطالعه دیگری بر روی افراد با انواع موی مشابه هیچ تفاوتی در وضعیت مو بین کسانی که از روغن نارگیل استفاده می کردند و کسانی که استفاده نکردند بود و نشان داده شده که تاثیر فوق العاده ای بر روی موهای خود احساس کرده اند .

 

پوست سالم

در این راستا طبق یک مطالعه در سال 2017 دریافت شده است ، استفاده از عصاره نارگیل بر روی پوست انسان ممکن است عملکردهای محافظتی آن را افزایش داده و اثر ضد التهابی داشته باشد.

توجه داشته باشید که این یافته ها می تواند برای دارو تأثیر بگذارد اما برای رژیم غذایی تأثیرگذار نیست.

 عصاره نارگیل

کاهش وزن

یکی دیگر از عوامل و کاربردهای شگفت انگیزی که می توان به آن نیز اشاره داشت ، کاهش وزن نیز می باشد که کاملا اثبات شده نیز می باشد . همواره طی مطالعه مقایسه دو محصول پیدا شده است که روغن نارگیل کمتر احتمال دارد به ماشه بود به دیابت و اضافه وزن در موش .

برخی این را تفسیر کرده اند به این معنی که روغن نارگیل می تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند. بنابراین توجه به این نکته اساسی و حائز اهمیت نیز داشته باشید ، یکی از دلایلی که افزایش وزن اتفاق می افتد این است که افراد کالری بیشتری از آنچه برای انرژی مصرف می کنند مصرف می کنند.

همچنین میدانید که تمام غذاها و روغن های پرچرب کالری زیادی دارند. در اینصورت یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، به وزن 13.6 گرم (گرم) حاوی 121 کالری است که بیشتر از گوشت خوک و کره و کمی کمتر از روغن آفتابگردان است.

درنهایت باید دقت داشته باشید که افزودن غذاهای حاوی چربی و کالری بیشتر به رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات و کالری زیاد ممکن است منجر به کاهش وزن نشود .

 

احتیاطات و هشدارهای لازم :

همواره چندین بررسی و تحقیق در مورد روغن نارگیل و فواید احتمالی آن بررسی شده است ، اما بسیاری از آنها کوچک ، غیرقطعی و از حیوانات یا آزمایشگاه هستند. معمولا برخی از مطالعات انسانی چندین مزیت را تأیید کرده اند ، اما مطالعات دیگر در مورد افراد نتایج متناقضی را نشان می دهد. برای تأیید اثرات استفاده روزانه روغن نارگیل ، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

محتویات تغذیه ای:

1 قاشق روغن نارگیل حاوی :

  • 121 کالری
    0 گرم پروتئین
    13.5 گرم چربی که 11.2 گرم آن اشباع است
    0 میلی گرم (میلی گرم) کلسترول

بنابراین می توان گفت که روغن نارگیل حاوی ویتامین E است ، اما فاقد فیبر است و ویتامین ها یا مواد معدنی کمتری دارد. روغن نارگیل تقریباً 100٪ چربی است که بیشتر آن چربی اشباع است. با این حال ، ساختار چربی در روغن نارگیل با بسیاری از محصولات حیوانی ، که عمدتا از اسیدهای چرب با زنجیره طولانی تشکیل شده اند ، متفاوت است.

روغن نارگیل در MCT زیاد است. تبدیل این ماده برای بدن به چربی ذخیره شده سخت تر و سوختن آن نسبت به تری گلیسیریدهای با زنجیره بلند (LCT) آسان تر است. طرفداران روغن نارگیل بسیاری از مزایای آن را ناشی از محتوای بالای MCT می دانند.

 

 روغن نارگیل

انواع روغن نارگیل

توجه داشتن به این نکته اساسی نیز مهم است که همه روغن های نارگیل یکسان نیستند و تأثیر آن بر سلامتی ممکن است بسته به نوع آن کاملا متفاوت باشد. به طور کلی ، هرچه غذای کمتر فرآوری شده باشد ، احتمال فواید آن برای سلامتی بیشتر است و احتمالاً همین مسئله در مورد روغن نارگیل نیز صدق می کند.

در اصل دقت کنید که روغن نارگیل بسیار بکر از میوه نارگیل های تازه و بالغ حاصل می شود. فرآوری شامل دمای بالا یا مواد شیمیایی اضافه نشده است. در تنتیجه افرادی که استفاده از روغن نارگیل را انتخاب می کنند باید کمترین نوع فرآوری شده را انتخاب کنند .

 

توصیه ها و نکات بالقوه:

به طور کلی یکی از موارد مهم در آن ، اینست که چربی ها و روغن مواد مغذی ضروری را تأمین می کنند ، اما افراد باید همیشه این نکنه را در نظر بگیرند که از آنها به میزان متوسط ​​استفاده شود و حد اعتدال آن را رعایت کنند . اگر مردم از روغن نارگیل استفاده می کنند ، باید به دنبال روغن نارگیل بسیار بکر باشند.

در اینجا چند توصیه و نکات اساسی برای خرید ، ذخیره و استفاده از روغن نارگیل آورده شده است:

در کا برچسب را بررسی کرده و از روغنهایی که حاوی روغن نارگیل تا حدی هیدروژنه هستند خودداری کنید.

روغن نارگیل را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. مانند سایر چربی های اشباع ، در دمای اتاق جامد و در هنگام گرم شدن مایع می شود.

برای تهیه عطر و طعم سبک ، شیرین و نارگیل از روغن نارگیل در پخت استفاده کنید. این به خوبی جایگزین کره و کوتاه می شود و برای دستورهای غذایی وگان مناسب است.

 

 

 

سخن پایانی:

در نهایت روغن نارگیل می تواند طعم و تنوع را به رژیم غذایی اضافه کند ، اما بعید به نظر می رسد تحقیقات بتواند اثبات کند که این یک غذای فوق العاده است.

مصرف کنندگان باید به یاد داشته باشند ، گرچه تغییر از یک روغن به روغن دیگر ممکن است برای سلامتی مفید باشد ، اما افزودن هر نوع روغن به رژیم غذایی بعید است به آنها کمک کند لاغر شوند یا سلامت کلی آنها را بهبود بخشد.

مردم همیشه باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع ، روغن و چربی را به میزان متوسط ​​مصرف کنند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که سطح فعالیت آنها به اندازه کافی بالا است تا کالری مصرف شده را بسوزاند. بنابراین روغن نارگیل برای خرید آنلاین نیز برای موجود است .