در سالهای اخیر ، آبمیوه محبوبیت گسترده ای در بین افراد آگاه به سلامتی به دنبال راهی سریع و راحت برای تقویت مصرف مواد مغذی خود به دست آورده است.

با این وجود ، اگر تازه به آبمیوه گیری شروع کردید و مشغول آن هستید ، ممکن است تشخیص اینکه سبزیجات را انتخاب کنید مشکل باشد. در این مقاله ما چند نوع از بهترین سبزیجات آب میوه گیری را برای بهبود سلامت کلی شما آورده ایم.

 

بهترین سبزیجات آبمیوه برای سلامتی

1) هویج

با توجه به عطر و طعم کمی شیرین و مشخصات مواد مغذی کاملا چشمگیر ، هویج یک انتخاب عالی برای آب میوه است. آنها کالری کمی دارند و از نظر ویتامین A ، بیوتین و پتاسیم سرشار هستند.

علاوه بر این ، آنها با کاروتنوئیدها ، که رنگ دانه های گیاهی هستند و به عنوان آنتی اکسیدان های قوی و قدرتمند در بدن شما کار می کنند ، پر شده اند. اینها شامل بتاکاروتن ، لیکوپن ، آلفاکاروتن و لوتئین می باشند . بررسی ها و مطالعات نشان می دهد که خوردن رژیم غذایی سرشار از کاروتنوئیدها ممکن است با خطر کمتری از بیماری های دژنراتیو چشم ، بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان از جمله پروستات مرتبط باشد. در حقیقت شیرینی آب هویج به خوبی با سایر سبزیجات و میوه های آبدار مانند مرکبات ، زنجبیل و چغندر ترکیب می شود.

 سبزیجات آبمیوه


بیشتر بخوانید : خواص فوق العاده چشمگیر گیلاس


 

2) چغندر

علاوه بر رنگ پر جنب و جوش و طعم خاکی آنها ، چغندر میزبان فواید سلامتی به آب روزانه شما می باشد. از نظر تغذیه ای ، چغندر با منگنز ، پتاسیم و فولات بسته بندی می شود . آنها همچنین از نظر نیترات سرشار از نوعی ترکیب طبیعی گیاهی هستند که دارای اثرات درمانی قدرتمندی هستند. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که آب چغندر غنی از نیترات ممکن است فشار خون و همچنین عملکرد ورزشی و ذهنی را بهبود بخشد. نه تنها چغندر علاوه بر آب میوه های دلپذیر ، از آب های سبز برگ آنها ، به نام چغندر ، نیز بسیار مغذی است و می توان آن را آبمیوه کرد .

3) کلم

ممکن است کلم به نظر یک انتخاب آشکار برای آبمیوه گیری نباشد ، اما یک ماده مغذی و خوشمزه است که به خوبی در آب میوه ها کار می کند. هر وعده کلم سرشار از ویتامین های K و C است ، به همراه سایر ریز مغذی ها مانند فولات ، منگنز و ویتامین B6 است. این گیاه همچنین به عنوان سبزی جلفی طبقه بندی شده و از لحاظ نزدیکی با سایر سبزیجات مانند کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم و جوانه بروکسل ارتباط دارد . بررسی ها و مطالعات نشان می دهد که خوردن سبزیجات با خطر کمتری از دیابت ، بیماری های قلبی و التهاب همراه است.

 

 

4) کلم بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی صلیبی است که با مزایای مختلف چشمگیر سلامتی همراه بوده است.

به ویژه ، این منبع عالی برای ریز مغذی های کلیدی مانند پتاسیم و ویتامین های A ، B6 و C است . همچنین حاوی kaempferol ، یک ترکیب قدرتمند و عالی است که به اثبات رسیده است که رادیکالهای آزاد ایجاد کننده بیماری را خنثی می کند ، باعث کاهش التهاب و کاهش رشد سلول های سرطانی در مطالعات لوله آزمایش می شود. علاوه بر این ، یک مطالعه جدید در 960 نفر نشان داد که خوردن یک وعده در روز از سبزیجات سبز سرشار از کائمپرفول و سایر آنتی اکسیدان ها ممکن است، کاهش ذهنی مربوط به سن را کندتر کند. سرم بروکلی را بریزید و برای افزودنی مغذی به دستور العمل آب سبز خود ، به آبمیوه گیری خود اضافه کنید.

 

5) خیار

خیار از آب بالایی برخوردار است و آنها را به عنوان یک ماده عالی برای آب بعدی شما تبدیل می کند. آنها همچنین از نظر کالری کمی ، از نظر پتاسیم ، منگنز و ویتامین های K و C کم هستند . همواره اضافه کردن خیار به رژیم غذایی شما می تواند شما را در هضم عالی نگه دارد ، که برای سلامت گوارشی ، عملکرد کلیه ها ، مدیریت وزن و عملکرد بدنی بسیار مهم است . علاوه بر این ، تحقیقات لوله آزمایش نشان می دهد که عصاره خیار ممکن است به کاهش التهاب در سلول های پوستی کمک کند. این امر باعث می شود آب خیار پس از گذشت روزهایی که در آفتاب به سر می برید گزینه ای عالی و بینظیر  باشد.

 


بیبشتر بخوانید : کم خونی و برنامه های غذایی فوق العاده


 

6) اسفناج

اسفناج یک سبزی سبز برگ دار است که طعم ملایم و تازه ای به اسموتی ها و آب میوه ها می بخشد. این ویتامین A و C بسیار سرشار از آن است و دوز دلچسب آنتی اکسیدان هایی مانند کوئرستین ، کائمپرفول و لوتئین را به همراه دارد. اسفناج همچنین سرشار از نیترات است که می تواند از سلامت قلب بهره مند شود . بر اساس تحقیقات و بررسی های یک مطالعه در 27 نفر نشان داد که مصرف اسفناج به مدت 7 روز ، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می دهد . فشار خون بالا یک عامل خطرناک برای بیماری های قلبی است . در حقیقت لازم به ذکر است که، برخی تحقیقات حاکی از آن است که آب اسفناج دارای فعالیت آنتی اسید قابل توجهی است ، و این گزینه را برای افرادی که دارای ریفلاکس اسید هستند انتخابی عاقلانه است.

 


بیشتر بخوانید : مواد غذایی ارگانیک چیست ؟


 

7) جعفری

جعفری معمولا کمی بیشتر از گیاه و سبزیجات دیگر برای پخت و پز استفاده می شود ، از سبزیجات عالی برای استفاده در آبمیوه است. جعفری تازه به ویژه سرشار از ویتامین های A ، K و C است که ممکن است همه به فواید بسیاری از سلامتی آن کمک کند. در یک مطالعه ، دادن موش به عصاره جعفری دیابت به طور معنی داری باعث کاهش قند خون و بهبود سطح آنتی اکسیدان خون در مقایسه با گروه کنترل شد. بنابراین یک مطالعه دیگر نشان داد که تجویز عصاره جعفری بر روی موش های دارای آسیب کبدی ناشی از دارو باعث افزایش وضعیت آنتی اکسیدانی و حفظ عملکرد کبد می شود.

 


بیشتر بخوانید : هر آنچه باید در مورد فواید بینظیر گل کلم بدانید.


 

8) گندم سیاه

Wheatgrass یک چمن خوراکی است که اغلب یکی از محبوب ترین سبزیجات برای آب میوه محسوب می شود. این ماده ای بسیار غلیظ از مواد مغذی است و مقدار قابل توجهی آهن ، فسفر ، منیزیم و مس را به همراه 17 اسید آمینه مختلف را تأمین می کند . همواره حاوی کلروفیل ، یک رنگدانه گیاهی طبیعی با خواص ضد التهابی و ضد سرطان است. علاوه بر این ، یک مطالعه در 59 زن نشان داد که مکمل پودر گندم به مدت 2 ماه و نیم به طور قابل توجهی سطح تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش داده و باعث بهبود سلامت قلب می شود . در نهایت آب گندم سیاه به خودی خود می تواند به عنوان شلیک میل شود و یا برای تقویت مواد غذایی به هر آب اضافه شود.

9) کرفس

آب کرفس در جهان سلامتی ، و به دلایل خوب و عالی ، شروع به جذب خود کرده است. کرفس علاوه بر آب زیاد ، حاوی مقادیر زیادی ویتامین های A ، K و C و همچنین آنتی اکسیدان هایی مانند کائمپرفرول ، اسید کافئیک و اسید فرولیک است. مطالعات و تحقیقات حیوانات و لوله آزمایش نشان داده است که عصاره کرفس با کاهش فشار خون ، تری گلیسیرید و کلسترول ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد.

در نتیجه یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که برخی ترکیبات موجود در کرفس دارای خواص ضد التهابی قوی و  قدرتمندی هستند که ممکن است از بیماری مزمن محافظت کنند . در حقیقت بسیاری از افراد دوست دارند آب کرفس را به تنهایی بنوشند ، اما همچنین می تواند آن را با آب لیمو ، سیب ، زنجبیل و سبزیجات برگ برای یک نوشیدنی خوشمزه ترکیب کند. بنابراین کرفس حاوی ویتامین های A ، K و C و همچنین چندین آنتی اکسیدان است. مطالعات حیوانات و لوله آزمایش نشان می دهد که عصاره کرفس ممکن است التهاب را کاهش داده و فشار خون ، تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش دهد.

میوه

10) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی جزء اصلی ترین نوع در  آشپزخانه است و برای استفاده در آبمیوه گیری شما بسیار مناسب است. آنها نه تنها از نظر کالری کم هستند ، بلکه با مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C ، پتاسیم و فولات نیز سرخ می شوند. گوجه فرنگی همچنین سرشار از لیکوپن است ، ترکیبی که به خطر ابتلا به سرطان پروستات ، سکته قلبی و سکته مغزی وابسته است.

همچنین نوشیدن آب گوجه فرنگی نشان داده شده است که باعث کاهش التهاب ، افزایش متابولیسم و ​​بهبود باروری مردان می شود . علاوه بر این ، آب گوجه فرنگی ممکن است التهاب ناشی از ورزش را کاهش دهد و این یک انتخاب عالی و هوشمندانه برای ورزشکاران باشد. گوجه فرنگی را به همراه آب کرفس ، خیار و جعفری برای یک آب میوه تازه و سالم ، جفت کنید. در حقیقت گوجه فرنگی دارای اثرات ضد التهابی قدرتمند و سرشار از ویتامین C ، پتاسیم ، فولات و لیکوپن است.

 

بنابراین شما می توانید آب طیف گسترده ای از سبزیجات، هر یک از ارائه مجموعه ای منحصر به فرد از مواد مغذی و خواص درمانی.

سعی کنید سبزیجات را از لیست بالا مخلوط و مطابق کنید تا ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف را وارد رژیم غذایی خود کنید. همچنین می توانید این سبزیجات را با میوه ها ترکیب کنید تا بیشتر از طعم آن و فواید سلامتی استفاده کنید.